[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9900000148 BİLİMLERİN DİLİNDEN YARATILIŞ Seçmeli Ders Grubu 1 1 2,00

[Onlisans]


Türkçe


öğrencinin bilim ve bilim adamı ayrımı yaparak, bilimlerin temel kavramlarının doğru olarak öğrenilmesi, bilim ve din ilişkisinin doğru olarak öğrenilmesi


Doç. Dr. Ahmet Kavlak


1 bilim ve teoriyi birbirinden ayırır. bilim ve bilim adamı görüşünü birbirinden ayırır. bilimlere bir sanat olması gözüyle nasıl bakılacağını bilir. bilimsellik, nedensellik ve imkan konularını bilir.

Birinci Öğretim


yok


[Yok]


bilim ve dinin birbiriyle çatışmadığını, hem bilimden hem de akıl yürütmelerden örnek vererek öğrencinin doğru düşünmeye sevk edilmesini sağlamak


[Hafta] [Teorik] [Uygulama] [Laboratuvar]
1 bilim nedir? bilimsellik nedir?
2 imkan ve imkansızlık konusu nedir?
3 neden-sonuç ve nedensellik nedir?
4 kanun nedir?
5 içgüdü nedir?
6 vacip, mümkün ve mümteni kavramları
7 tesadüf ve kendi kendine olma safsatası
8 ara sınav
9 gerçek- hakikat, doğru-yanlış, ispat ve geçersizlik kavramları
10 evrim teorisi ve çıkmazları
11 din nedir? dinler nasıl sınıflanabilir?
12 teizm, ateizm ve deizm kavramları
13 Akıl, bilim ve sınırları
14 final sınavı

imkan üzerine Ahmet Kavlak. nedensellik üzerine Ahmet Kavlak. bilimsellik üzerine Ahmet Kavlak. akıl bozulması Ahmet Kavlak



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
[Toplam] 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 30 30
Derse Katılım 1 10 10
Beyin Fırtınası 1 5 5
Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
[ToplamIsYuku] 61

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18
[OC] 1
[PCOCAciklama]