[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
3304003103 | KAMU YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
[Onlisans]
Türkçe
Kamu yönetimi teorisine genel giriş bilgi ve kavramlarını öğrenmek ve bütün örgüt yönetimlerine ilişkin olarak geliştirilmiş temel yönetim teori ve uygulamalarını anlamak.
Öğr.Gör.Melahat Batu Ağırkaya
1 | Kamu”, devlet ve kamu yönetimi kavramını kavrayaçak |
2 | Kamu yönetiminin gelişimini açıklayabileçek |
3 | Kamu yönetiminin elemanlarını tanımlayabileçek |
4 | Kamu özel yönetim ayrımını yapabileçek |
5 | Yönetim düşüncesinin gelişimini kavrayaçak |
6 | Klasik yönetim düşüncesini kavrayaçak |
7 | Modern yönetim düşüncesini kavrayaçak |
8 | Post Modern yönetim düşüncesini kavrayacak |
9 | Yeni kamu yönetimi anlayışlarını öğreneçek |
10 | Yeni yönetim yaklaşımlarının kamu yönetimine yapı ve işleyiş olarak yansımasını anlayabileçek |
11 | Yönetişim, subsıdıarıty ilkesi, Toplam Kalite Yönetimi ni kavrayaçak |
12 | Merkezden yönetimi kavrayaçak |
13 | Yerinden yönetimi kavrayaçak |
Yok
Yok
"1) “Kamu” kavramından hareketle “kamu yönetimi”nin halkın iradesinin yansıdığı bir yönetim olması gerektiği bilgisini anlama, 2) Kamu yönetimi ile iktidar ve halk arasındaki ilişkilerin tarihsel gelişimini bilme, 3) Yönetim alanında geliştirilmiş teori ve uygulamaları bilme 4) Geleneksel kamu yönetimi kültürü ile yeni gelişmeleri karşılaştırabilme 5) Yeni kamu yönetimi anlayışı ve getirdiği değişimi anlama
[Hafta] | [Teorik] | [Uygulama] | [Laboratuvar] |
---|---|---|---|
1 | “Kamu”, devlet ve kamu yönetimi kavramı, | ||
2 | Kamu yönetiminin gelişimi (tarım, sanayi ve bilgi toplumlarında) | ||
3 | Kamu yönetiminin elemanları | ||
4 | Kamu özel yönetim ayrımı | ||
5 | Yönetim düşüncesinin gelişimi | ||
6 | Klasik yönetim düşüncesi | ||
7 | Modern yönetim düşüncesi | ||
8 | Post Modern yönetim düşüncesi | ||
9 | Yeni kamu yönetimi anlayışı | ||
10 | Yeni yönetim yaklaşımlarının kamu yönetimine yapı ve işleyiş olarak yansıması | ||
11 | Yönetişim, subsıdıarıty ilkesi | ||
12 | Toplam Kalite Yönetimi | ||
13 | Merkezden yönetim | ||
14 | Merkezden yönetim |
Nuri Tortop, Burhan Aykaç, Eyüp G. İsbir, Yönetim Bilimi, Yargı Yayınevi, Ankara. Eryılmaz, Bilal, (2009), Kamu Yönetimi, Okutman, Aydın, Ahmet Hamdi(2009), Türk Kamu Yönetimi, Seçkin
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
[ToplamIsYuku] | 90 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 8 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |