[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
9900001153 | İŞARET DİLİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
[Onlisans]
Türkçe
Bu dersin amacı, Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.
1 | Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilecek, |
2 | Kendileri hakkında bilgi verebilecek ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilecek, |
3 | Basit soru yapılarını kullanabileceklerdir. |
4 | Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilecek, |
5 | Kendileri hakkında bilgi verebilecek ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilecek, |
6 | Basit soru yapılarını kullanabileceklerdir. |
Yok
Yok
Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı , El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu, Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi, İşareti anlamlandırma, Özgün anlatım biçimi, El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu, İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma, Dudak hareketlerini abartmama , Selamlaşma Hal hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Karşı tarafı anlama
[Hafta] | [Teorik] | [Uygulama] | [Laboratuvar] |
---|---|---|---|
1 | Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı | ||
2 | El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu | ||
3 | Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi | ||
4 | İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi | ||
5 | El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu | ||
6 | İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama | ||
7 | Selamlaşma Hal hatır sorma | ||
8 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | ||
9 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | ||
10 | Duygu ve düşünceleri aktarma | ||
11 | Duygu ve düşünceleri aktarma | ||
12 | Karşı tarafı anlama | ||
13 | Karşı tarafı anlama | ||
14 | Karşı tarafı anlama |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
[ToplamIsYuku] | 78 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | |
[OC] 1 | 1 | |||||||||||||||||
[OC] 2 | 1 | |||||||||||||||||
[OC] 3 | 1 | |||||||||||||||||
[OC] 4 | 1 | |||||||||||||||||
[OC] 5 | 1 | |||||||||||||||||
[OC] 6 | 1 |