[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
130300103303 ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE MEDENİYETLERİ - III Ders 2 3 3,00

[Lisans]


Türkçe


Hitit İmparatorluğu’nun Siyasi ve Kültür Tarihi Ayrıntılı Olarak Verilecek.



1 Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
2 Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
3 Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
4 Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir.
5 Geçmiş toplumların yaşamış oldukları yerleşim yerlerini ve önemli tarihi olayların gerçekleşmiş olduğu yerleri görüp ve incelemiş olarak bu tarihi mekânlara yapılacak olan gezilerde bu mekânları tanıtma noktasında önderlik edeceklerdir.
6 Tarihi süreç içerisinde yaşanmış dönemlerden Eskiçağ Tarihi’ni derinlemesine inceleyerek öğrenmiş olacaklardır.Eskiçağ Tarihi alanlarını içeren olguları kavrayarak bunlarla ilgili kaynaklara ulaşabileceklerdir.
7 Neden-sonuç ilişkisi içerisinde objektif olarak tarihsel konuları değerlendirecekler ve bu bağlamda araştırma ve inceleme eserlerini meydana getirebileceklerdir.
8 Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır.


Yok


Yok


Hititler’in kökeni, Hititler‘in tarih sahnesine çıkışı Hititler‘ in devlet kurduğu coğrafya, eski ve yeni Hitit Devletleri ( imparatorluk devri) , Hititler ‘in yıkılışı, Hititler’ de devlet yönetimi, ordu, askeri teşkilat, dil, edebiyat, yazı, hukuk, din, sanat, ekonomi, ticaret, Hititler’e ait önemli arkeolojik buluntu merkezleri ege göçleri ve geç Hitit Beylikleri bu ders kapsamında ele alınmaktadır..


[Hafta] [Teorik] [Uygulama] [Laboratuvar]
1 Hititlerin Kökeni. Okuma, kritize etme
2 Eski Hitit Devleti (M.Ö. 1660-1460). Okuma, kritize etme
3 Labarna, Hattusilis 1., 1. Mursilis ve Babil Seferi, Telepinus ve Fermanı. Okuma, kritize etme
4 Karanlık Çağ (M.Ö. 1550-1450) (Mısır, Mitanni ve Anadolu). Okuma, kritize etme
5 Suppiluliuma ve Suriye Seferi, Mursilis II. Okuma, kritize etme
6 Muvattalli ve Kadeş Savaşı, Hattusilis III. Okuma, kritize etme
7 Hitit İmparatorluğu’nun Çöküşü. Okuma, kritize etme
8 Ara Sınav
9 Hitit Devlet Teşkilatı ve Ordu. Ve Hukuku. Okuma, kritize etme
10 Hititlerde Yazı ve Edebiyat, Dil, Ekonomi ve Ticaret. Okuma, kritize etme
11 Hitit Dini. Sanatı ve Toplum Hayatı. Okuma, kritize etme
12 Hitit Mimarisi, Heykel ve Mühürcülük Sanatı. Okuma, kritize etme
13 Geç Hitit Şehir Devletleri (M.Ö. 1190-700). Okuma, kritize etme
14 Geç Hitit Şehir Devletleri Medeniyeti. Okuma, kritize etme

Ekrem AKURGAL, Anadolu Uygarlıkları.; Sedat ALP, Hitit Devleti. Firuzan KINAL, Eski Anadolu Tarihi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 3 39
Alan Çalışması 8 2 16
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 2 2 4
[ToplamIsYuku] 76

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1
[OC] 2
[OC] 3
[OC] 4
[OC] 5
[OC] 6
[OC] 7
[OC] 8
[PCOCAciklama]