[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
20110040104 ENGELLİ BİREY VE AİLEYE YAKLAŞIM Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

[Lisans]



Öğrencilerinin bu alanda çalışmalarını yürütürken bakım verici, eğitici, karar verici, danışman, savunucu, gibi birçok rolünü ve bağımsız işlevlerini kullanarak engelli birey ve ailesinin içinde bulunduğu süreci bilerek aileye yönelik bakımı planlayıp uygulayabilmeleri


...


1 Engelli birey ve ailesinin gereksinimlerini kavrayabilir.
2 Engelli birey ve ailesinin bakımını sürdürürken mesleki rol ve işlevlerini yerine getirebilir.
3 Engelli ile ilgili tanımlamaları sıralayabilir.
4 Engelli birey ve ailenin topluma uyum sürecini kolaylaştıran kaynaklara ulaşılabilirliği sağlayabilir.
5 Engellilere yönelik sivil toplum kuruluşlarla çalışmaya gönüllü olabilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Engelilik Kavramına Giriş,Dünya’da ve Türkiye’de Engelli Profili ,Toplum Engelliği Nasıl Anlıyor?, Tutum, Tutumun Oluşumunu ve Değişimini Açıklayan Kuramsal Çerçeve,Tutum Değiştirme Teknikleri, Engelli Bireylerde Cinsel Sağlık, Türkiye’de Engelli İstihdamı, İşverenlerin Engelli İstihdamına Yaklaşımı, Engelli Bir Bireye Sahip Olma, Engelli Bireyin Varlığının Aile İçi Dinamiklere Etkisi, Engelli Bireyin Evde Bakımının Manevi Boyutu, Engellilikte Ergoterapi, Engelli Çocuğun Okullaşma Durumu ve Özellikleri, Sağlık Gereksinimleri, Engelli Çocuğun Karşılaştığı Sorular ve Okul Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları, Engelli Birey ve Çocukta Spor, Engelli Birey ve Çocukta Riskli Davranışlar (Sigara, Alkol, Kötü Alışkanlıklar, Şiddet), Engelli Çocuklarda Akut ve Kronik Sorunlar, Güvenli Çevre, Engelli Bireyde, Çocukta ve Adölesanda Beslenme Bozuklukları, Yetersiz Fiziksel Aktivite Engelli Bireyin ve Çocuğun Rehabilitasyonu ve Engelliliğin Önlenebilmesi.


[Hafta] [Teorik] [Uygulama] [Laboratuvar]
1 Tanımlar ve terminoloji
2 Dünyada ve Türkiye’de engellilik
3 Tutum, Tutumun Oluşumunu ve Değişimini Açıklayan Kuramsal Çerçeve,
4 Engelli Bireylerde Cinsel Sağlık,
5 Türkiye’de Engelli İstihdamı, İşverenlerin Engelli İstihdamına Yaklaşımı
6 Engelli Bir Bireye Sahip Olma, Engelli Bireyin Varlığının Aile İçi Dinamiklere Etkisi
7 Engelli Bireyin Evde Bakımının Manevi Boyutu
8 arasınav
9 Engellilikte Ergoterapi
10 Engelli Çocuğun Okullaşma Durumu ve Özellikleri
11 Engelli Çocuğun Karşılaştığı Sorular ve Okul Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları
12 Engelli Bireyde, Çocukta ve Adölesanda Beslenme Bozuklukları
13 Engelli Çocuklarda Akut ve Kronik Sorunlar
14 Yetersiz Fiziksel Aktivite Engelli Bireyin ve Çocuğun Rehabilitasyonu ve Engelliliğin Önlenebilmesi

Behrman R E, Kliegman R M (2003) Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. Wong DL. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos , 7. Edition, pp:592-605. 3. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (1993) Pediatri, Nobel Tıp Kitabevi, II. Baskı, Cilt 1 -2, İstanbul. 4. Kavaklı A (1995) Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Yüce Reklam Yayınevi Dağıtım, İstanbul. 5. Atay M (2005) Çocukluk Döneminde Gelişim, Kök yayıncılık, Ankara. 6. Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi, Genişletilmiş 9. Baskı, C: I, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 2 1 2
Soru-Yanıt 1 14 14
Gözlem 1 14 14
Bireysel Çalışma 1 6 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 1 14 14
Performans 1 10 10
[ToplamIsYuku] 87

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15
[OC] 1 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 4 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[PCOCAciklama]