Iğdır Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü 2020 yılında eğitim-öğretime başlamıştır.
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde lisans düzeyinde eğitim verilmektedir ve mezunlar "Hemşire" unvanı almaktadır.
Ön Lisans
Bu bölüme girmek isteyen Türkiye Cumhuriyeti uyruklu öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavını kazanmak zorundadır. ÖSYM sınav sonucuna göre ve öğrencilerin tercihleri doğrultusunda yerleştirme yapmaktadır. Yabancı uyruklu öğrencilerin Yabancı Öğrenci Sınavından (YÖS) başarılı olmaları ve yabancı uyruklu öğrenci kayıt koşullarını sağlamak zorundadır. Bu bölüme, lise ve dengi okul mezunu kız ve erkek öğrenciler başvurabilirler.
Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal) öğrenmenin tanınma süreci henüz uygulamaya geçmediğinden önceki öğrenmenin tanınması başlatılmaktadır. Öğrenciler, daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim Üniversitesi’ne kesin kayıt yaptıran öğrenciler ilk hafta içinde başvurdukları takdirde kredi ve not transfer talepleri ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır.
Hemşirelik programlarından mezun olan öğrenciler sağlık sektörünün çeşitli alanlarında (koruyucu, tedavi edici vb.) çalışabildikleri gibi hemşirelik ve sağlıkla ilgili eğitim kurumlarında ve akademik alanlarda çalışabilmektedir.
Iğdır Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında öğrenci alımına başlamıştır. Dört yıllık Lisans eğitimi veren bölümümüz, ülkemizde mevcut hemşirelik eğitimine daha farklı bir anlayışla yaklaşarak eğitim yapmayı amaçlamaktadır. İnsanlarla çalışan ve insanı odak alan tüm mesleklerde olduğu gibi hemşirelikte de sosyal bilimler, davranış bilimleri ve temel tıp bilimlerinin bilgisinden yararlanılmaktadır. Yanı sıra günümüzde hemşirelik disiplini kendi kuramlarını da geliştirme ve bir profesyon olma yolunda ilerlemektedir. Bunun için sağlık sorunlarına bütüncül bakabilecek, insancıl (hümanistik) değerleri benimsemiş, bilimsel bilgi temelli çözümler üretebilecek bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu bağlamda Bölümümüzün vizyonu; hemşirelik eğitiminde sürekli gelişim sağlayarak ulusal düzeyde lider olmak, öz-görevi (misyonu) ise; bilimsel bilgiyi, etik bilgiyi ve insancıl yaklaşımı birleştiren, gelecekte sağlık bakım alanında değişimler yaratabilecek lider hemşireler yetiştirmektir. Bu görüşler doğrultusunda ders programımızı diğer hemşirelik eğitim programlarından ayıran farklar bulunmaktadır. Bunlardan biri, bir eğitim bilimleri modeli ile hemşireliğin temelini oluşturan empirik, estetik ve etik bilme yollarından bir karma oluşturulmuş olmasıdır. İkinci farkı toplumumuzda gözlemlediğimiz öz-bakım eksikliğini ve genelde meslektaşlarımızda gözlemlediğimiz hemşire-hasta iletişimindeki eksiklikleri gidermek amacı ile programa özenle yerleştirdiğimiz zorunlu ve seçmeli derslerdir. Programın üçüncü önemli farkı, hemşirelik bakımının tıbbi model yerine, hemşirelik bakım kuramcılarının anlayışlarına temellendirilmiş olmasıdır. Bu özellikleriyle ülkemizde bir ilk olan bu eğitim programının bir örnek ve referans olmasını bekliyoruz.
Hemşirelik programlarından mezun olan öğrenciler sağlık sektörünün çeşitli alanlarında (koruyucu, tedavi edici vb.) çalışabildikleri gibi hemşirelik ve sağlıkla ilgili eğitim kurumlarında ve akademik alanlarda çalışabilmektedir. Özel veya resmi hizmet veren sağlık kuruluşlarında klinik hemşiresi, klinik sorumlusu, iş yeri hemşiresi, okul sağlığı hemşiresi, toplum sağlığı hemşiresi, hastane başhemşiresi olarak çalışabilirler. Mezuniyet sonrası bilim uzmanlığı ve lisansüstü eğitim yaparak akademisyen olarak görev yapabilmektedirler.
Eğitim programlarından mezun olan öğrenciler sağlık sektörünün çeşitli alanlarında (koruyucu, tedavi edici vb.) çalışabildikleri gibi hemşirelik ve sağlıkla ilgili eğitim kurumlarında ve akademik alanlarda çalışabilmektedir.
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Değerlendirme yapılabilmesi için final notunun 60 ve üzeri olması gerekir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Programdaki derslerin tümünü (toplam 240 AKTS) başarı ile tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur
[TamZamanli]
Bölüm Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Necmettin İŞCİ, Iğdır Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü. Karaağaç Kampüsü Tel: 0476 2230010-4301
Hemşirelik bölümü, eğitim öğretim faaliyetlerini şehir merkezinde bulunan Karaağaç Kampüsündeki Sağlık Bilimleri Fakültesi binasında yer alan sınıf ve uygulama laboratuvarından gerçekleştirmektedir. Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri, 3 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi ve 3 Araştırma ile üniversite bünyesindeki diğer fakülte ve yüksekokullarda görevli öğretim elemanları tarafından yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 80 kişilik kapasiteli amfiler ile 56 kişilik kapasiteye sahip ve projeksiyon cihaz bulunan sınıflarda yürütülmekte olup; 1 simülasyon laboratuvarı, 2 uygulama laboratuvarı kullanılmaktadır. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan İnternet laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. Ayrıca fakülte binasında kafeterya bulunmaktadır.
1 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. |
2 | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. |
3 | Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
4 | Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. |
5 | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. |
6 | Hemşirelik alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır. |
7 | Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, kullanabilme becerisine sahiptir. |
8 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. |
9 | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır. |
10 | Bilimsel ve sosyal etkinliklerde, araştırmalarda ve projelerde yer alır. |
11 | Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
12 | Etkili iletişim kurar. |
13 | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. |
14 | Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. |
15 | Çalışma ortamında kalite, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahiptir. |
1. [Donem] | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110010100 | Türkçe | HEMŞİRELİK ESASLARI - I | [Zorunlu] | 4 | 4 | - | 6 | |
201100101000 | Türkçe | 1. YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | [Secmeli] | - | - | - | - | |
20110010101 | Türkçe | ANATOMİ - I | [Zorunlu] | 3 | - | - | 3 | |
20110010102 | Türkçe | FİZYOLOJİ -I | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110010103 | Türkçe | PSİKOLOJİ | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110010105 | Türkçe | HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110010106 | Türkçe | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110010107 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİM | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
9900001157 | Türkçe | KARİYER PLANLAMA | [Zorunlu] | 1 | - | - | 2 | |
[Toplam] | 18 | 4 | 0 | 21 | ||||
2. [Donem] | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110010104 | Türkçe | TIBBİ BİYOKİMYA | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110020100 | Türkçe | HEMŞİRELİK ESASLARI - II | [Zorunlu] | 4 | 12 | - | 10 | |
201100201000 | Türkçe | 2. YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | [Secmeli] | - | - | - | - | |
20110020101 | Türkçe | ANATOMİ - II | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110020102 | Türkçe | FİZYOLOJİ II | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110020104 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110020115 | Türkçe | DİJİTAL OKURYAZARLIK | [Zorunlu] | 3 | - | - | 3 | |
22110020103 | Türkçe | TIBBİ MİKROBİYOLOJİ-PARAZİTOLOJİ | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
[Toplam] | 17 | 12 | 0 | 23 | ||||
3. [Donem] | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110030100 | Türkçe | İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | [Zorunlu] | 4 | 12 | - | 10 | |
201100301000 | Türkçe | 3.YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | [Secmeli] | - | - | - | - | |
20110030101 | Türkçe | PATOLOJİ | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110030102 | Türkçe | FARMAKOLOJİ | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110030103 | Türkçe | HASTALIKLARDA BESLENME | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
22110030104 | Türkçe | HASTA ÖĞRETİMİ | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
9900000106 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ -I | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
9900000113 | Türkçe | TÜRK DİLİ -I | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
9900000114 | Türkçe | YABANCI DİL -I | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
Formasyon-3 | Türkçe | PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-3 | [Secmeli] | - | - | - | - | |
[Toplam] | 18 | 12 | 0 | 24 | ||||
4. [Donem] | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110040100 | Türkçe | CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | [Zorunlu] | 4 | 12 | - | 10 | |
201100401000 | Türkçe | 4. YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | [Secmeli] | - | - | - | - | |
20110040102 | Türkçe | SAĞLIK VE HASTALIK SOSYOLOJİSİ | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110040103 | Türkçe | YAZ STAJI - I | [Zorunlu] | - | - | - | 5 | |
22110040101 | Türkçe | BULAŞICI VE ENFEKSİYON HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
9900000206 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
9900000213 | Türkçe | TÜRK DİLİ -II | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
9900000214 | Türkçe | YABANCI DİL - II | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
Formasyon-4 | Türkçe | PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-4 | [Secmeli] | - | - | - | - | |
[Toplam] | 14 | 12 | 0 | 25 | ||||
5. [Donem] | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
201100501000 | Türkçe | 5.YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | [Secmeli] | - | - | - | - | |
20110050102 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | [Zorunlu] | 3 | - | - | 4 | |
20110050103 | Türkçe | ACİL YARDIM VE BAKIM HEMŞİRELİĞİ | [Zorunlu] | 2 | 2 | - | 4 | |
22110050100 | Türkçe | DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | [Zorunlu] | 4 | 12 | - | 10 | |
22110050101 | Türkçe | EPİDEMİYOLOJİ | [Zorunlu] | 3 | - | - | 3 | |
Formasyon-5 | Türkçe | PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-5 | [Secmeli] | - | - | - | - | |
[Toplam] | 12 | 14 | 0 | 21 | ||||
6. [Donem] | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110060100 | Türkçe | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | [Zorunlu] | 4 | 12 | - | 10 | |
201100601000 | Türkçe | 6. YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | [Secmeli] | - | - | - | - | |
20110060101 | Türkçe | BİYOİSTATİSTİK | [Zorunlu] | 3 | - | - | 3 | |
20110060102 | Türkçe | SAĞLIK HUKUKU VE HEMŞİRELİK | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110060103 | Türkçe | HEMŞİRELİK TARİHİ VE DEONTOLOJİ | [Zorunlu] | 2 | - | - | 2 | |
20110060104 | Türkçe | YAZ STAJI - II | [Zorunlu] | - | - | - | 5 | |
Formasyon-6 | Türkçe | PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-6 | [Secmeli] | - | - | - | - | |
[Toplam] | 11 | 12 | 0 | 22 | ||||
7. [Donem] | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
201100701000 | Türkçe | 7. YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | [Secmeli] | - | - | - | - | |
22110070100 | Türkçe | RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | [Zorunlu] | 4 | 12 | - | 10 | |
22110070101 | Türkçe | HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | [Zorunlu] | 4 | 12 | - | 10 | |
Formasyon-7 | Türkçe | PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-7 | [Secmeli] | - | - | - | - | |
[Toplam] | 8 | 24 | 0 | 20 | ||||
8. [Donem] | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
201100801000 | Türkçe | 8. YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | [Secmeli] | - | - | - | - | |
22110080100 | Türkçe | HEMŞİRELİK UYGULAMASI I | [Zorunlu] | - | 8 | - | 7 | |
22110080101 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE YÖNETİM | [Zorunlu] | 4 | 8 | - | 9 | |
22110080102 | Türkçe | HEMŞİRELİK UYGULAMASI II | [Zorunlu] | - | 8 | - | 7 | |
Formasyon-8 | Türkçe | PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-8 | [Secmeli] | - | - | - | - | |
[Toplam] | 4 | 24 | 0 | 23 | ||||
201100101000 - 1. YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110010109 | Türkçe | İLKYARDIM | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010110 | Türkçe | ORYANTASYON VE UYUM | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010111 | Türkçe | HEMŞİRELİK FELSEFESİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010112 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010114 | Türkçe | KENDİNİ TANIMA VE GİRİŞKENLİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010115 | Türkçe | AKADEMİK TÜRKÇE | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010116 | Türkçe | STRES VE KRİZ YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010117 | Türkçe | TOPLUM BİLİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010118 | Türkçe | HEMŞİRELİK TERMİNOLOJİSİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010119 | Türkçe | BAŞARI STRATEJİLERİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010120 | Türkçe | TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010121 | Türkçe | ÜNİVERSİTEDE YAŞAM KÜLTÜRÜ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010122 | Türkçe | BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010123 | Türkçe | İNSAN, TOPLUM VE MEDENİYET | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010124 | Türkçe | SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010125 | Türkçe | TOPLUMSAL DUYARLILIK VE KATKI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010126 | Türkçe | KENDİNİ VE İNSANI TANIMA | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010127 | Türkçe | SAĞLIKTA METAVERSE | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010128 | Türkçe | FİNANSAL OKURYAZARLIK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010129 | Türkçe | DÜŞÜNCE VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010130 | Türkçe | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110010131 | Türkçe | EKOLOJİK OKURYAZARLIK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110020106 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
201100201000 - 2. YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110010113 | Türkçe | İŞARET DİLİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110020105 | Türkçe | HEMŞİRELİK SÜRECİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110020107 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE SİMÜLASYON UYGULAMALARI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110020108 | Türkçe | ELEŞTİREL DÜŞÜNME | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110020109 | Türkçe | SAĞLIK OKURYAZARLIĞI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110020110 | Türkçe | SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE FİZİKSEL MUAYENE | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110020111 | Türkçe | KİŞİSEL GELİŞİM | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110020112 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE BAKIM MODELLERİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110020113 | Türkçe | SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110020114 | Türkçe | BESLENME İLKELERİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
201100301000 - 3.YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110030105 | Türkçe | ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030106 | Türkçe | NEFROLOJİ VE DİYALİZ HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030107 | Türkçe | ATILGANLIK EĞİTİMİ VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030108 | Türkçe | AĞRI YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030109 | Türkçe | YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030110 | Türkçe | LABORATUVAR HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030111 | Türkçe | REHABİLİTASYON HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030112 | Türkçe | İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030113 | Türkçe | TRANSKÜLTÜREL HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030115 | Türkçe | KARDİYOLOJİ HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030116 | Türkçe | KLİNİK BİYOKİMYA | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030117 | Türkçe | KLİNİK NUTRİSYON HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030118 | Türkçe | KÜRESELLEŞME VE HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030119 | Türkçe | NEZAKET VE GÖRGÜ KURALLARI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030120 | Türkçe | NÖROBİLİM HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030121 | Türkçe | SAĞLIK VE MEDYA | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030122 | Türkçe | SAĞLIKTA DEĞERLER EĞİTİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030123 | Türkçe | YAPAY ZEKÂ VE HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030124 | Türkçe | TARİH, TOPLUM VE EKONOMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030125 | Türkçe | ENFEKSİYON KONTROL HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030126 | Türkçe | ENDOKRİN VE METABOLİZMA HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110030127 | Türkçe | GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
22110030114 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE İNOVASYON | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
22110030115 | Türkçe | BİLGİ OKURYAZARLIĞI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
Formasyon-3 - PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-3 | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
201100401000 - 4. YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110040104 | Türkçe | ENGELLİ BİREY VE AİLEYE YAKLAŞIM | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110040105 | Türkçe | DİKSİYON VE ETKİLİ KONUŞMA | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110040106 | Türkçe | DİYABET HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110040108 | Türkçe | EVDE BAKIM HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110040109 | Türkçe | AMELİYATHANE HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110040110 | Türkçe | TEMEL EKG VE DEĞERLENDİRİLMESİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110040111 | Türkçe | FİZYOPATOLOJİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110040112 | Türkçe | AKADEMİK OKUMA, YAZMA VE SUNUM BECERİLERİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
22110040107 | Türkçe | STOMA VE YARA BAKIM HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
Formasyon-4 - PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-4 | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
201100501000 - 5.YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110050104 | Türkçe | CİNSELLİK VE CİNSEL SAĞLIK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050105 | Türkçe | AİLE PLANLAMASI VE DANIŞMANLIK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050106 | Türkçe | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050107 | Türkçe | ADLİ HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050108 | Türkçe | KANITA DAYALI HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050110 | Türkçe | HEMŞİRELİK BİLİŞİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050111 | Türkçe | HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050112 | Türkçe | PALYATİF BAKIM | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050113 | Türkçe | SAĞLIK POLİTİKALARI VE HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050114 | Türkçe | ORTOPEDİ HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050115 | Türkçe | ÖZEL DAL HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050116 | Türkçe | NÖROŞİRÜRJİ HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050117 | Türkçe | RADYASYON VE SAĞLIK FİZİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050118 | Türkçe | FARKLI DİNLER, KÜLTÜRLER VE HEMŞİRELİK YAKLAŞIMLARI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050119 | Türkçe | SAĞLIKTA ŞİDDET VE YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110050120 | Türkçe | YANGIN ÖNLEME VE YANGINLA MÜCADELE | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
22110050114 | Türkçe | BAĞIMLILIK VE HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
22110050115 | Türkçe | MESLEKİ YABANCI DİL I | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
9900000148 | Türkçe | BİLİMLERİN DİLİNDEN YARATILIŞ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
9900000149 | Türkçe | SAĞLIKLI YAŞAM, MANEVİ BAKIM VE DEĞER | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
Formasyon-5 - PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-5 | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
201100601000 - 6. YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110060105 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE KARİYER PLANLAMA | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060106 | Türkçe | OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060107 | Türkçe | ÇEVRE BİLİNCİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060108 | Türkçe | YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060109 | Türkçe | AĞIZ-DİŞ SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060110 | Türkçe | GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060111 | Türkçe | BÜYÜME VE GELİŞME | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060112 | Türkçe | SAĞLIK EĞİTİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060113 | Türkçe | SOSYAL PEDİATRİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060114 | Türkçe | ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060115 | Türkçe | ÇOCUK VE ÇEVRE | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060116 | Türkçe | ÇOCUK VE İLETİŞİM | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060117 | Türkçe | ÇOCUK VE OYUN | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060118 | Türkçe | PEDİATRİK ACİL HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | - | - | - | 3 | |
20110060119 | Türkçe | ADÖLESAN SAĞLIĞI VE HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060120 | Türkçe | HEMŞİRELİK VE ESTETİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060121 | Türkçe | HEMŞİRELİK VE TERAPÖTİK OYUN | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060122 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE PROFESYONELLİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060123 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE ERGONOMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060124 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE SOSYAL SORUMLULUK UYGULAMALARI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060125 | Türkçe | İŞ UĞRAŞ TERAPİSİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110060126 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE MANEVİYAT VE SPRİTÜEL BAKIM | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
22110060114 | Türkçe | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
22110060115 | Türkçe | MESLEKİ YABANCI DİL II | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
9900000000 | Türkçe | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ BAĞIMLILIĞI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
9900001159 | Türkçe | ÇEVRE BİLİNCİ | [Secmeli] | 1 | 2 | - | 3 | |
Formasyon-6 - PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-6 | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
201100701000 - 7. YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110070102 | Türkçe | ÇOCUK VE ERGEN RUH SAĞLIĞI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070103 | Türkçe | KONSÜLTASYON LİYEZON PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070104 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE MESLEKİ İLETİŞİM | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070105 | Türkçe | HEMŞİRELİK BAKIM YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070107 | Türkçe | KARİYER DANIŞMANLIĞI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070108 | Türkçe | BİLİMSEL PROJE YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070109 | Türkçe | ENGELLİLİK VE HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070110 | Türkçe | SAĞLIK TURİZMİ VE HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070111 | Türkçe | AKILCI İLAÇ YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070112 | Türkçe | SAĞLIKLI YAŞAM VE EGZERSİZ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070113 | Türkçe | İNFERTİLİTE HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070114 | Türkçe | ÇEVRE SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070115 | Türkçe | PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070116 | Türkçe | PSİKOSOSYAL HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070117 | Türkçe | PSİKOTERAPİ VE HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070118 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE SEMPTOM YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070119 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE VAKA YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070120 | Türkçe | HASTA HAKLARI VE MALPRAKTİS | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070121 | Türkçe | HEMŞİRELİK VE MİZAH | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070122 | Türkçe | İMMÜNOLOJİ VE ROMATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070123 | Türkçe | KADIN VE AİLE HAYATI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070124 | Türkçe | TEMEL MATEMATİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110070125 | Türkçe | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
Formasyon-7 - PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-7 | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
201100801000 - 8. YARIYIL SEÇMELİ DERSLER | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
20110080102 | Türkçe | SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRME | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080103 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE LİDERLİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080104 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080105 | Türkçe | MESLEKİ YAŞAMA GEÇİŞ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080106 | Türkçe | TRANSPLANTASYON HEMŞİRELİĞİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080107 | Türkçe | AFET VE KRİZ YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080108 | Türkçe | MAKALE OKUMA VE DEĞERLENDİRME | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080109 | Türkçe | HAYAT BOYU ÖĞRENME | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080110 | Türkçe | KRONİK HASTALIKLARDA BAKIM | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080111 | Türkçe | SAĞLIK ALANINDA TAMAMLAYICI YAKLAŞIMLAR | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080112 | Türkçe | HEMŞİRELİK VE PSİKODRAMA | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080113 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE EĞİTİM | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080114 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE ETİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080115 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE İLAÇ YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080116 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080117 | Türkçe | KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE ETKİLERİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080118 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE KALİTE YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080119 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE YENİLEŞİM VE GİRİŞİMCİLİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080120 | Türkçe | İNSANSIZ HAVA ARAÇLARI | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080121 | Türkçe | MİLLİ İRADE VE DEMOKRASİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080122 | Türkçe | SPORCU SAĞLIĞI VE HEMŞİRELİK | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080123 | Türkçe | TEHLİKELİ MADDELER VE ATIK YÖNETİMİ | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
20110080124 | Türkçe | TIBBİ SOSYAL HİZMET | [Secmeli] | 2 | - | - | 3 | |
Formasyon-8 - PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-8 | ||||||||
[DersKodu] | [DersinDili] | [DersAdi] | [DersTuru] | [D] | [U] | [L] | [Ects] | Rapor |
PF404 | Türkçe | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | [Secmeli] | 1 | 8 | - | 10 |